6/1/2013
La consultora Technomic ha elaborat un informe sobre las tendències per a 2013 del mercat de begudes espirituoses. Segons aquest estudi, a més de la cervesa i el vi, els nous sabors arriben per a quedar-se, sumant-se als clàssics que no abandonen.
D’esta manera, quant als vins el mercat s’enfoca cap als dolços, com el moscatell, i cap als rosats amb gas. El negre es manté ferm, encara que es va endolcint també.
Quant a la cervesa, arriba als restaurants d’alt nivell. Així, ja es poden trobar cartes de cerveses cuidades com les de vi amb diferents rangs de sabors el que oferirà un valor més gran afegit. El creixement de la sidra continúan gràcies al seu gran atractiu i al seu fàcil maridatge, per no mencionar una gran distribució i comercialització ja que les empreses proveïdores més importants estan entrant en aquesta categoria. A més, entren en joc sabors inesperats dins com el vodka amb sabor a llepolia fins al tequila, passant pel whisky canadenc. La dualitat de combinacions de sabor dolç i salats i altres vodkes de sabors portaran a nous escenaris.
Una altra tendència que sorgeix és la de les begudes de barril. Apareixeran innovadors sistemes de distribució en els bars i restaurants de portar licors i còctels en l’aixeta, a vegades fins i tot les taules. I en l’era del digital no faltaran les cartes de vins, còctels i cervesa presentats en pastilles digitals on trobar informació, fotos i fins a suggeriments de maridatge en bars i restaurants, mentres que en les botigues i quioscs de pastilles digitals es proporcionaran detalls del producte, notes i suggeriments que serveixen al detall. Així com aplicacions de Smartphone, que juntament amb els codis QR que apareixeran a tot arreu, des dels envasos fins als menús.