29/4/2013
Les ofertes enoturístiques es continuen diversificant, i això és bo. Ara n'apareix una de nova, dins de la categoria gift-box, que ja tenien una línia de visites a cellers, surt un competidor amb un producte més sofisticat.
«Land of grapes», vol ser una experiència personal i personalitzada. Un nou 'gift-box' enoturístic propossa una relació directe entre el client i l'elaboració del vi. Emmarcat en la tendència actual de donar valor afegit al món del vi neix 'Land of Grapes' (Terra de vinyes), una nova iniciativa comercial que amb l'aparença d'un 'gift-box' (caixa de regal que inclou experiències de tipus turístic) ofereix als clients la possibilitat de viure de primera mà el procés d'elaboració del vi amb visites del tot personalitzades. Land of Grapes, neix de la voluntat d'apropar a la gent “la vinculació entre el celler i el vi que s'hi elabora”. David Plana, promotor del projecte, insisteix que el secret de la iniciativa està en la “tria de cellers molt personals”. 
De fet, el Land of Grapes no és només un paquet de visita a un celler, sinó que pretén esdevenir una “vinculació” entre client i elaborador. Tant és així que els cellers que col·laboren en la iniciativa han estat triats un per un, demanant “el compromís del cellerista”, a més de la qualitat dels seus vins. “Busquem persones amb coses a explicar”, defensa Plana, en el sentit que les visites als cellers no es limitaran a fer el recorregut habitual sinó que buscaran “la màxima implicació de totes les parts”. Josep Maria Pujol-Busquets, propietari d'Alta Alella, fa seu el projecte tot entenent que aquestes iniciatives “fan que la gent es vinculi amb les vinyes”.
Preus a partir de 110 euros El pack Land of Grapes, es llança amb dos tipus de productes, l'Essential i l'Experience, que segons la categoria inclou visites a les vinyes en determinats moments rellevants, com la verema, la poda o la brotació, més tast i dinar al celler i a més, una caixa de sis ampolles de vi completament personalitzades. La comercialització es fa a través del seu web i botigues especialitzades i els preus oscil·len entre els 110 -sense visita- i els 250 euros -amb tot inclòs-. Els cellers col·laboradors d'aquest projecte, a més del ja citat Alta Alella Privat (DO Alella), són La Vinyeta (DO Empordà); Vinyes del Terrer (DO Tarragona); Vinyes Domènech (DO Montsant); Albet i Noya (DO Penedès); i fora de Catalunya, Solar Viejo (DOQ Rioja); Vaquos Valbuena de Duero (DO Ribera de Duero) i Vaquos Roda (DO Rueda).